O Dr Michaels

dr Michael Tirant

Dr Michael Tirant – Opis działalności

Dr Michael Tirant z Melbourne od ponad trzydziestu lat prowadzi badania naukowe dotyczące chorób skóry. W trakcie swojej działalności pomógł już tysiącom pacjentów. Jego dokonania uznawane są za pionierskie na całym świecie, w tym w wielu krajach Europy oraz w Nowej Zelandii i Chinach. Dr Michael Tirant jest autorem licznych publikacji, pracował także z wieloma wybitnymi europejskimi dermatologami.

Początki

Zainteresowanie dr Tiranta chorobami skóry zaczęło się od łuszczycy. Obserwując zmagania z łuszczycą dwóch swoich  przyjaciół, uzmysłowił sobie, jak mało wiemy o tej wyniszczającej i bardzo złożonej chorobie. Co powoduje łuszczycę? Dlaczego na skórze pojawiają się wykwity? W jakich sytuacjach dochodzi do ich powstania? Dlaczego choroba wciąż powraca?

- Zauważyłem, że kremy, balsamy, żele i maści, które moi przyjaciele regularnie nakładali na skórę, przynosiły niezwykle pożądaną ulgę, ale krótkotrwałą  – mówi dr Tirant. Takie miejscowe leczenie nie przynosiło rezultatów w postaci długotrwałej remisji choroby. Gdy tylko moi przyjaciele przestawali stosować podawane miejscowo środki, ich stan ulegał ponownemu zaostrzeniu, a czasem nawet znacznemu pogorszeniu. Innymi słowy, objawy skórne były w rzeczywistości objawami poważniejszej choroby.

Wiadomo, że łuszczyca, podobnie jak wiele innych chorób skóry, ma podłoże genetyczne i nie ma na nią skutecznego lekarstwa. Łuszczyca przebiega bezobjawowo, dopóki nie pojawią się czynniki, które powodują powstawanie wykwitów.

Czynniki sprzyjające łuszczycy

W efekcie wieloletnich badań naukowych i badań klinicznych dr Tirant sformułował tezę, iż istnieją dwa rodzaje czynników powodujących zaostrzanie objawów chorób skóry, w tym łuszczycy:

1. Czynniki pierwotne, powodujące zaostrzenie objawów choroby skóry i aktywujące chorobę po okresie remisji.

2. Czynniki wtórne, powodujące zaostrzenie objawów choroby skóry i przyczyniające się do nasilenia podrażnienia lub do pogorszenia stanu.

Jeśli choroba pozostaje nierozpoznana i nieleczona, stan ten utrzymuje się przez całe życie.

Dr Tirant odkrył również powiązanie między grupą krwi a tymi czynnikami, co okazało się pomocne w dobieraniu skutecznych sposobów leczenia dla konkretnych pacjentów.

Dr Tirant dowiódł także, że istotną rolę w przypadku zaostrzania się łuszczycy pełni dieta. Potwierdziły to – prowadzone w wielu różnych krajach – niezależne badania kliniczne. Tirant zidentyfikował szereg składników obecnych w produktach spożywczych, jak również metabolitów obecnych w niektórych rodzajach mięsa, które powodują reakcje zapalne w chorobach skóry.

- Niektórzy pacjenci zauważyli, że po spożyciu pewnych potraw ich zmiany łuszczycowe stają się czerwone i swędzące. Inni zaobserwowali, że dzieje się tak po wypiciu konkretnych napojów. Odkryliśmy, że czynniki zaostrzające stan pacjentów były też powiązane z ich grupą krwi, a więc  niektóre z nich wpływały tylko na pacjentów z tą grupą krwi – podsumowuje dr Tirant.

- Egzotoksyna C, rodzaj superantygenu produkowanego przez bakterie wywołujące infekcje gardła lub infekcje paciorkowcowe, może wywoływać zaostrzenie objawów łuszczycy kropelkowatej, co jest dobrze udokumentowane w literaturze  – dodaje dr Tirant. Uważam, że pewne składniki zawarte w żywności mogą również działać jak superantygeny i zaostrzać objawy chorób skóry. Jedzenie zbyt dużych ilości danej potrawy czy też picie dużych ilości jakiegoś napoju także może doprowadzić do zaostrzenia objawów. Niektóre z objawów mogą pojawiać się nawet po użyciu szminki, tuszu do rzęs lub innego rodzaju kosmetyku do makijażu.

Znanym czynnikiem wpływającym na pogorszenie stanu skóry jest na przykład stres. Może to także być czynnik powodujący wydzielanie histaminy, substancji wytwarzanej przez organizm w odpowiedzi na reakcję alergiczną, co również może pogorszyć stan chorego.

Niezależne badania kliniczne

Dr Tirantowi bardzo zależało na tym, aby udowodnić skuteczność proponowanych przez niego sposobów leczenia łuszczycy  i innych chorób skóry opartych na preparatach stworzonych z użyciem naturalnych substancji (podawanych miejscowo i doustne) oraz na wnikliwym wywiadzie z pacjentem. Z tego też względu przez wiele lat skutki działania jego preparatów były analizowane w ramach niezależnych badaniach klinicznych w wielu krajach europejskich.

Np. wyniki uzyskane w ramach badania klinicznego prowadzonego metodą podwójnie ślepej próby w jednym z wiedeńskich szpitali, będącym wiodącym ośrodkiem badań dermatologicznych, były znakomite: w 89% przypadków leczenie zakończyło się powodzeniem.

Wiele innych badań klinicznych i analiz przeprowadzonych w ciągu mniej więcej ostatnich dziesięciu lat wykazało, że leczenie proponowane przez dr Tiranta jest skuteczne i bezpieczne oraz nie ma poważniejszych skutków ubocznych. „Staramy się zgromadzić jak najwięcej wiedzy medycznej i naukowej dotyczącej naszej dziedziny” – objaśnia dr Tirant.

Dzięki innowacyjnemu i opartemu na badaniach naukowych podejściu dr Tirant nadal uzyskuje wyjątkowe wyniki. Obecnie dr Tirant jest jednym ze światowych liderów wśród osób zajmujących się leczeniem łuszczycy (odsetek powodzenia leczenia to nawet 90%), a długoterminowa remisja choroby jest już w zasięgu wszystkich osób cierpiących na łuszczycę.

Nie tylko łuszczyca

Mając wieloletnie doświadczenie w leczeniu chorób skóry, dr Tirant otworzył w 1998 roku we Frankston w Melbourne pierwszą zarejestrowaną Psoriasis and Skin Clinic (klinikę leczenia łuszczycy i chorób skóry). Następnie rozszerzył swoją działalność, otwierając pierwszą klinikę w Sydney w 2000 roku i drugą – w 2001 roku, a następnie kontynuował ekspansję, otwierając kliniki w Adelaide i Brisbane w 2003 roku. Wszystkie kliniki prowadzone są przez wyspecjalizowanych i odpowiednio wykwalifikowanych lekarzy, osobiście przeszkolonych przez dr Tiranta, co sprawia, że mogą zapewniać pacjentom taki sam poziom opieki i tak samo wysoki odsetek powodzenia leczenia.

W 2012 roku dr Tirant zmienił nazwę swojej marki na Good Skin Care, lepiej odzwierciedlającą ofertę leczenia szerokiego zakresu chorób skóry. Obecnie w większości stanów i terytoriów Australii istnieje 19 klinik Good Skin Care. Kliniki o tej nazwie można także znaleźć w Nowej Zelandii.

Podziel się...Print this pageEmail this to someoneShare on Facebook3Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on VKPin on Pinterest0Share on Tumblr0